Anama Kotlarevsky | アナマ・コトラレフスキー

コトラレフスキーは、3年でパリ国立高等美術学校を卒業後、現在パリの二つの学校で修士号を取得しようとしており、エコール・ノルマルで言語学を学びつつボザールで写真の実践に取り組んでいる。コトラレフスキーにとって作品制作は、絶え間ない厄介な問題から逃れ安らげる唯一の場である。彼女は、すべてのものに訪れる変化の過程にその答えを見出そうとする。哲学と詩は、知的な問いと感受性の間に適度な均衡を生み出す。カメラで瞬間を固定することで世界を手中に収め、見る者に感受性の断片や視覚的な詩をもたらす写真メディアに関心を寄せる。エルザ・カヨとともに「In fact, yes」展、「So, who came by?」展に参加。

Kotlarevsky graduated from Beaux-Arts de Paris in her third year. She is completing a double degree in two Parisian universities: the Ecole Normale Superieure where her research is based on philology and Beaux-Arts de Paris where she practices photography. For Kotlarevsky, practicing art is the only place of rest from all sorts of unceasing and harassing questions. She finds possible answers in the movement of ‘becoming’ that all things must go through. Philosophy and poetry create the right balance between intellectual questions and sensitivity. She is interested in the medium of photography and how it seems to freeze an instant in which the world surrenders and offers the viewer a glimpse of sensibility or visual poetry. She has participated in exhibitions with Elsa Cayo such as En fait, oui or Mais alors, qui est venu?